Klacht
Wij bieden onze excuses aan! Natuurlijk streven wij ernaar u optimaal van dienst te zijn maar het kan onverhoopt toch gebeuren dat u niet tevreden bent over onze dienstverlening.
Download klachtenformulier
Het Vertrouwenspunt Sport
Het Vertrouwenspunt Sport is in eerste aanleg bedoeld voor éénmalige en kortdurende ondersteuning en biedt diverse mogelijkheden: van het bieden van een luisterend oor tot het geven van korte adviezen of doorverwijzing naar bijvoorbeeld een vertrouwenspersoon uit de poule van vertrouwenspersonen van NOC*NSF, afhankelijk van de ernst van de situatie.
Het Vertrouwenspunt Sport helpt de beller bij het maken van de voor hemzelf juiste keuzes. Door goede begeleiding wordt verergering en herhaling van grensoverschrijdend gedrag voorkomen. Bij het Vertrouwenspunt Sport kan je terecht voor alle thema’s van vertrouwelijke aard met betrekking tot grensoverschrijdend gedrag zoals seksuele intimidatie, pesten, discriminatie, belediging, bedreiging en mishandeling.
Klachten over bijvoorbeeld het gebruik van drijfmiddelen, de zwemlesmethode, de bevordering van het kind naar een ander zwemlesniveau, de duur van het zwemlestraject of de wijze waarop met ouders en kinderen wordt gecommuniceerd,worden door het Vertrouwenspunt niet in behandeling genomen. Voor dit soort kwesties kunnen zwemlesouders bij de zwemlesaanbieder terecht. Het Vertrouwenspunt is er voor zware zaken, die vertrouwelijk van aard zijn zoals seksuele intimidatie, pesten, discriminatie, belediging, bedreiging en mishandeling.
Het telefoonnummer van het Vertrouwenspunt Sport is: 0900 202 5590 en kost € 0,10 per minuut. De hulplijn met deskundige hulpverleners is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 22.00 uur en op zaterdag van 12.00 tot 16.00 uur. Op zondag is er geen bereikbaarheid.
Het is ook mogelijk via de website anoniem te melden